خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/10 - 12:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
با حضور مدیر کل ندامتگاه های استان خوزستان:

انتقال زندان شوشتر از مرکز شهر قطعی شد

ساخت ندامتگاه جدید در ابتدای جاده شوشتر - کلنگ زنی شد که بررای اجرای فاز اول اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 جابجایی زندان به خارج از شهر شوشتر مطالبه جدی و دیرینه مردم بود. با پیگیری سهراب گیلانی در کمیسیون امنیت ملی و وزارت کشور این موضوع مصوب  و در جلسه اسفند ۹۷ شورای تامین استان خوزستان ضمن تایید، تسریع گردید.



 برای جابجایی زندان به خارج از شهر شوشتر ، ساخت ندامتگاه جدید در ابتدای جاده شوشتر - شرافت با حضور مدیرکل ندامتگاه های خوزستان و اعضای شورای تامین شهرستان کلنگ زنی شد. برای اجرای فاز اول اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.  



در این آئین سهراب گیلانی نماینده مردم با اشاره به جانمایی اشتباه ساختمان فعلی زندان در مرکز شهر و تاثیرات نامناسب اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: امروز کلنگ را بر دیوار زندان فعلی شهرستان شوشتر زدیم . جابجایی زندان یکی از خواسته های دیرینه مردم است که ده ها بار عنوان کرده اند.



 زندان فعلی شوشتر در موقعیت نامناسب قرار دارد و همسایه دیوار به دیوار چهار مرکز آموزشی دبیرستانی و ابتدایی، منازل مسکونی محله دلدل و بقعه متبرکه براء بن مالک (ره) است. شهروندان رضایت از وجود محل زندان فعلی ندارد.



 نماینده مردم در ادامه، جابجایی زندان به خارج از  شهر شوشتر را یکی از مصوبات چهارده گانه کمیسیون امنیت ملی دانست و گفت: ما ۱۴ مورد امنیتی شهرستان های شوشتر و گتوند را در این کمیسیون مطرح کردیم؛ همه موارد با حضور معاونین وزرای اطلاعات، کشور و ناجا بررسی و مصوب شد.



 مصوبات کمیسیون امنیت ملی به وزیرکشور ابلاغ و استاندار محترم مکلف به برگزاری جلسه شورای تامین گردید که الحمدلله این کار صورت پذیرفت.



 وی افزود: ما به دنبال ایجاد امنیت پایدار هستیم . همه کارشناسان و متخصصین امنیتی می دانند که زندان همانند کلانتری ها و یگان های رزمی و دفاعی، یکی از زیرساخت های امنیت پایدار است



 از اداره کل زندان های استان و همه عزیزانی که در این راه با ما همکاری کردند تشکر می کنم و حتما هرمشکلی در اجرا وجود داشته باشد را در عالی ترین سطح پیگیری خواهم نمود.

  • کد خبر : 287422
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار